Silikon, implan nyaris bawa maut

on Tuesday, February 19, 2013




Las Vegas: Seorang bekas penari bogel mengakui kesal melakukan pembedahan kosmetik di punggung kerana ia hampir membawa kematiannya.

Renee Talley, 44, yang kini seorang pelayan eksklusif kelab malam di sini berkata, semuanya gara-gara mahu kelihatan lebih seksi untuk memastikan dia terus mendapat pelanggan.
Dia memberi amaran kepada orang lain supaya mengelak daripada pembedahan itu yang memberi risiko kepada kesihatan.

Talley yang ada empat anak memuat naik keadaan punggungnya di YouTube sebagai ingatan kepada orang lain dan sejuta orang sudah menonton klip itu.

Mimpi ngeri untuknya bermula tiga setengah tahun lalu selepas menjalani suntikan silikon yang dibeli di pasaran gelap sebelum implan dimasukkan supaya punggungnya lebih bulat.

Tetapi, silikon itu menyerap ke bahagian belakang dan betisnya selain menyebabkan punggungnya kendur.

“Pada mulanya, doktor berkenaan kata dia tidak mahu masukkan implan selepas membedah bagi mengeluarkan silikon itu sebelum mengubah fikiran.
“Saya jatuh sakit beberapa hari kemudian pada Julai lalu. Saya sukar bernafas. Saya hanya boleh berjalan dua langkah sebelum duduk semula.

“Kemudian parut selepas pembedahan itu terbuka dan ini mengancam jangkitan dalaman. Saya akhirnya buat keputusan untuk mengeluarkan implan itu selepas ia terbalik ketika menunjukkannya kepada seorang kawan,” katanya.

Kos perubatannya kemudian mencapai £200,000 (RM1 juta). Talley ketika ini sudah muflis dan menimbang untuk menyaman pakar bedah itu.
AGENSI




Ranking: 5

{ 1 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© BlogHancus All Rights Reserved
Get smart with the Thesis Blogger Template from Forblogger.net|Design byBudak Nakal