Bantah Perkahwinan Sejenis

on Tuesday, March 26, 2013

bantah perkahwinan homo,gay dan lesbian


PARIS 25 Mac - Polis melepaskan gas pemedih mata dan menggunakan belantan untuk menyuraikan penunjuk perasaan yang mengadakan demonstrasi besar-besaran bagi membantah draf undang-undang membenarkan perkahwinan sejenis dan kebenaran membolehkan golongan homoseksual mengambil anak angkat.

Tindakan itu diambil selepas beratus-ratus ribu penunjuk perasaan cuba memasuki jalan raya ke Champs-Elysees dan menuju Istana Presiden dalam demonstrasi tersebut.

Penunjuk perasaan terdiri daripada aktivis konservatif, ibu bapa yang membawa anak-anak, pesara dan paderi, berkumpul di ibu negara ini semalam bagi mendesak kelulusan rang undang-undang itu dibatalkan.

Beberapa jam pertama, tunjuk perasaan itu berlangsung dengan aman namun bertukar menjadi ganas apabila kira-kira 100 belia cuba merempuh sekatan polis ke Champs-Elysees.

Keganasan yang berlaku ekoran demonstrasi tersebut mengejutkan pelbagai pihak.

Bantahan itu juga dilihat menjadi medan penunjuk perasaan melepaskan kemarahan dan kekecewaan terhadap kerajaan pimpinan Presiden, Francois Hollande.

Dewan Rendah Parlimen bulan lalu meluluskan rang undang-undang 'perkahwinan untuk semua' sebelum dibentangkan di Dewan Senat bulan depan.

Kedua-dua dewan Parlimen itu didominasi oleh Parti Sosialis pimpinan Hollande dan sekutu-sekutunya.

Demonstrasi bantahan berterusan diketuai pihak berhaluan konservatif, mengurangkan sokongan terhadap draf undang-undang itu beberapa bulan ini dan penganjur tunjuk perasaan tersebut berharap Dewan Senat tidak akan meluluskan rang undang-undang berkenaan. - AGENSI


Ranking: 5

{ 3 comments... read them below or add one }

Sop said...

mmg patut halang dan bantah...


March 26, 2013 at 9:59 PM
Kolom Tutorial™ said...

jeruk makan jerukkk hhehheheeeeeee


March 27, 2013 at 8:55 AM
Unknown said...

waduh bisa main baseball duonk sobat wkwkwkwkwk


March 29, 2013 at 8:03 PM

Post a Comment

 
© BlogHancus All Rights Reserved
Get smart with the Thesis Blogger Template from Forblogger.net|Design byBudak Nakal