Pengalaman Baru Dengan Xperia Z

on Sunday, March 24, 2013

sony xperia z waterproof,sony kalis air dan habuk



Pasaran telefon pintar awal tahun ini sangat meriah. Semuanya bermula apabila iPhone 5 keluaran Apple dilancarkan hujung tahun lalu.

Ia kemudiannya disusuli oleh Blackberry yang melancarkan rangkaian Blackberry 10 iaitu Z10 dan Q10. HTC tidak mahu ketinggalan apabila HTC Butterfly sebelum disusuli pelancaran Sony Xperia Z dan terkini Samsung Galaxy S4.

Itu belum lagi jika diambil kira perancangan melancarkan beberapa model baharu dalam tempoh terdepat. Antaranya HTC ONE, Sony Xperia ZL dan tidak mustahil iPhone 5S.

Semua itu berlaku kerana kepentingan telefon pintar hari ini yang memberikan banyak kemudahan kepada pengguna bukan sahaja untuk kerja bahkan untuk hiburan dan kehidupan seharian.

Pada ruangan Gajet kali ini, .com akan memberi sedikit maklumat mengenai telefon pintar terbaharu Sony Xperia Z yang dilancarkan di Malaysia pada awal bulan lalu.

Menggunakan paparan lima inci memberikan kepuasan kepada pengguna untuk melayari Internet, menonton video mahupun bermain permainan video dengan kualiti gambar resolusi penuh.

Paling menarik, Xperia Z ini dilengkapi ciri keselamatan yang tidak kurang hebatnya dengan ciri kalis air dan habuk membuatkan telefon itu lebih tahan dari model lain.

Penggunaan kamera 13 megapiksel dalam mode rakaman mahupun mengambil gambar dengan ciri resolusi penuh membuatkan kamu tidak akan melepaskan peluang merakam segala saat manis.

Menyedari telefon pintar bukan hanya untuk membuat panggilan, pengeluar memberikan nilai tambah kepada fungsi kamera.

Fungsi seperti pemfokusan secara automatik dan pengenalan wajah memberi kamu peluang menggunakan telefon sebagai kamera dengan mudah dan pantas.

Selain itu, fungsi menghantar bahan melalui NFC kian menjadi pilihan pengguna kerana ia membolehkan data dipindahkan dengan mudah, pantas dan di mana-mana sahaja tanpa menggunakan sebarang kabel.

Xperia Z ini turut dikuasakan dengan sistem operasi terbaharu Android Jelly Bean 4.1 yang pantas.

Status Sony yang terkenal dalam pengeluaran muzik dan speaker dimanfaatkan untuk memberikan elemen muzik terbaik pada Xperia Z itu.

Menggunakan ciri speaker sekeliling berdasarkan model Xloud, pengguna pasti terpegun dengan kualiti bunyi Xperia Z.

Ini menjadikan telefon ini telefon pintar terbaik Sony, sebelum syarikat itu memperkenalkan model Xperia ZL sedikit masa lagi dengan ciri yang lebih baik.

Ranking: 5

{ 23 comments... read them below or add one }

Kamar Sebelah said...

Weleh weleh keren :((


March 25, 2013 at 6:58 AM
babol only said...

saya juga pengguna experia..dengan OS android aplikasi yang ditanamkan sangat aplikatif.


March 25, 2013 at 9:48 AM
Kolom Tutorial™ said...

Mantap pokonya, ,Experia emang keren, artkel luar biasa mas


March 25, 2013 at 4:40 PM
Koding said...

Xperia Z ni mahal harganya kalau tak silap more RM2,XXX.
Saya pakai Xperia Acro S saja. Harganya RM1,XXX. Saya pun boleh jirus air pada henfon saya ni ...


March 25, 2013 at 6:16 PM
Faceblog Evolutions said...

Xperia Z mantap dahh gak bisa di bandingin sama ponsel ogut


April 7, 2013 at 11:17 PM
Destur Purnama Jati said...

tidak murah tentunya, hp saya masih nokia 1202, the best choice ^_^


April 8, 2013 at 12:43 AM
fyna said...

bestnya... teringin juga nak tukar hp yang baru..


April 8, 2013 at 10:51 PM
Muslimedica said...

HP nya kemahalan atau airnya yang terlalu murah ya


April 9, 2013 at 6:01 AM
Tersaji.Com Pusat Teknologi Dan Informasi Terkini said...

Emang salut untuk sonny experia Z tapi sayang smartphone ini khusus untuk kelas atas. harganya masih tinggi.


April 9, 2013 at 8:33 AM
Blue Atlantic said...

Teknologi kalau masih baru memang terlihat mengagumkan, tapi kalo sudah sering dilihat akan menjadi biasa. Itulah stimulasi teknologi bagi otak manusia. Teknologi berkembang seiring perkembangan manusia atau manusia berkembang seiring dengan perkembangan teknologi? hhmm...


April 9, 2013 at 10:35 AM
mas-andes said...

keren banget yah cakep nih xperia buat nampang juga okee.


April 11, 2013 at 6:21 AM
KBM said...

postingannya sangat keren dan berguna kawan, terima kasih


April 12, 2013 at 8:44 PM
BUNDA a.k.a KN said...

bunda tengah berangan nak tukar HP baru ni..


April 14, 2013 at 8:30 AM
belitung land said...

experia paling mantaf gan. jgn lupa mampir di www.belitungland.com


April 15, 2013 at 9:37 PM
Miz Tia said...

asli keren :) .. sukses ya.


April 16, 2013 at 11:48 AM
Clara said...

pengen punya hp yg ini.. udah liat reviewnya beberapa kali..
sayangnya harganya masih mahal bgt..


April 16, 2013 at 12:46 PM
JHE software said...

kunjungan rutin kawan, singgah kesini ya.


April 16, 2013 at 5:57 PM
sofyan sahuri said...

Salam jasa adsense..
hp.nya agak mahal ya...??


April 16, 2013 at 10:59 PM
Tiyang Magelang said...

handphone ini cukup menguras kantong,hanya bisa melihat dan meminjam saja,hahaa


April 16, 2013 at 11:45 PM
Yudha said...

Bagus nie handphonenya, asal bagi gratis mau saya :)


April 18, 2013 at 9:45 AM

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© BlogHancus All Rights Reserved
Get smart with the Thesis Blogger Template from Forblogger.net|Design byBudak Nakal