Geng Oxy Lari Wang Mesin ATM RM250,000

on Monday, April 8, 2013

pecah mesin atm



Kuala Lumpur: Geng Oxy mengganas lagi apabila memecah dan membakar mesin juruwang automatik (ATM) di dalam sebuah stesen minyak di Persiaran Kewajipan USJ 18, Subang Jaya, dan melarikan wang tunai RM250,000, semalam.

Selasa lalu, geng terbabit dipercayai melakukan taktik sama dengan menggunakan gas Oxy sebelum melarikan RM300,000 di sebuah mesin ATM di Jalan Medan Pasar.


Dalam kejadian jam 5 pagi semalam, dua pekerja wanita yang tiba untuk bekerja, terkejut mendapati pintu utama stesen minyak diumpil.

Ketua Polis Daerah Subang Jaya Asisten Komisioner Yahaya Ramli berkata, polis menerima maklumat kejadian jam 5.20 pagi.


Menurutnya, dua pekerja terbabit mendapati pintu utama stesen minyak itu didapati terbuka dan mempunyai kesan umpil di bahagian bawah sebelum melihat mesin ATM terbuka.


“Berdasarkan rakaman kamera litar tertutup (CCTV), dua suspek lelaki bermotosikal menyembur cat pada kamera itu sebelum memotong wayar elektrik premis berkenaan.

“Melalui rakaman CCTV, polis percaya kejadian berlaku jam 3 pagi apabila melihat kehadiran dua suspek.


“Seorang lelaki memakai sarung tangan, bertopeng, baju warna putih berlengan panjang. Seorang lagi memakai topi keledar dan bertopeng,” katanya.

Yahaya berkata, suspek yang menyembur cat pada CCTV kemudian memasuki bilik rakaman dan memotong wayar telefon dan elektrik bagi mengelak kehadiran mereka dikesan.


Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© BlogHancus All Rights Reserved
Get smart with the Thesis Blogger Template from Forblogger.net|Design byBudak Nakal