Johor DT Lepas Guiza Dan Del Nero

on Saturday, April 6, 2013

Guiza Dan Del Nero skuad johor dt


Johor Bahru: Segala teka-teki berhubung status dua bintang import Johor Darul Takzim – Daniel Guiza dan Simone Del Nero terjawab selepas Persatuan Bola Sepak Negeri Johor (PBNJ) tidak akan menggunakan khidmat kedua-dua pemain pada saingan pusingan kedua, Liga Super bermula 12 April ini.

Kedua-dua pemain itu akan membuat penampilan terakhir pada aksi suku akhir pertama Piala FA menentang Selangor di Stadium Tan Sri Hassan Yunos, Larkin, malam ini dan keputusan melepaskan Guiza dan Del Nero dibuat selepas penilaian berhubung kedudukan pasukan dan juga prestasi bintang Sepanyol dan Itali itu selepas tamat pusingan pertama liga elit domestik.
“Keputusan itu terpaksa diambil kerana kontrak secara pinjaman Guiza berakhir Ogos ini bersama kelab beliau, Getafe CF dan ini menyebabkan pemain itu tidak dapat beraksi pada saingan Piala Malaysia nanti.

Ada 3 import dalam senarai

Simone (Del Nero) masih belum pulih daripada kecederaan dan pasti tidak boleh memberi persembahan terbaik kepada skuad dan memandangkan pendaftaran pemain baru dibuka bermula Isnin ini, pihak pengurusan PBNJ mengambil keputusan melepaskan kedua-dua pemain itu dan mencari pengganti baru,” kata Pemangku Presiden PBNJ, Datuk Obet Tawil menerusi kenyataan, semalam.

Beliau juga mengesahkan pemain tengah Johor, Andre Francisco Da Silva dikenal pasti mengambil alih tempat Del Nero manakala sudah ada tiga pemain import disenarai serta dinilai ketua jurulatih, Fandi Ahmad. PBNJ akan memutuskan status ketiga-tiga pemain itu dalam tempoh terdekat.

“Saya akan pastikan pengganti Guiza dan Del Nero akan mempamerkan aksi lebih baik dan cemerlang dalam usaha memastikan visi transformasi Johor DT tercapai,” kata Obet.


Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© BlogHancus All Rights Reserved
Get smart with the Thesis Blogger Template from Forblogger.net|Design byBudak Nakal