Lelaki Ditembak Depan Isteri, Anak

on Wednesday, April 17, 2013

tan kok soon ditembak mati



SEREMBAN – Selang sehari selepas ahli perniagaan ditembak dalam kereta ketika berhenti di persimpangan lampu isyarat Jalan Sungai Ujong, Jumaat lalu, seorang lagi ahli perniagaan maut ditembak penjenayah, petang kelmarin.

Kali ini, ahli perniagaan terbabit ditembak di hadapan isteri serta dua anaknya ketika menjamu selera di sebuah kedai makan di Pusat Komersial Oakland, jam 6.55 petang.

Mangsa, Tan Kok Soon, 56, maut di tempat kejadian selepas terkena tembakan di belakang badannya.


Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Superintendan Zazali Hashim berkata, tiga das tembakan dilepaskan seorang penjenayah dari jarak dekat dan kejadian berlaku  amat pantas sehingga beberapa pelanggan lain yang berada di restoran itu tergamam.

“Tembakan itu menyebabkan mangsa rebah di hadapan isteri dan dua anaknya.Penjenayah melarikan diri dengan motosikal.

“Siasatan awal mendapati mangsa maut akibat kecederaan di bahagian belakang badannya,” katanya.

Menurutnya, siasatan polis di tempat kejadian turut menemui tiga kelongsong peluru dan tidak menolak kemungkinan penjenayah menggunakan pistol jenis semi automatik.

“Kita masih siasat motif kejadian dan mengenal pasti suspek yang terlibat dalam kejadian ini. Kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh,” katanya.

Beliau berkata, mayat mangsa dibawa ke Hospital Tuanku Ja'afar, di sini untuk bedah siasat sebelum diserahkan kepada keluarga untuk urusan pengebumian.


Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© BlogHancus All Rights Reserved
Get smart with the Thesis Blogger Template from Forblogger.net|Design byBudak Nakal