Dua Sahabat Mati Bersama

on Monday, May 27, 2013

2 sahabat mati kemalangan



Empat terbunuh dalam kemalangan di Jitra, Ipoh

Jitra - Empat maut, termasuk dua remaja yang juga sahabat baik dalam kemalangan membabitkan motosikal dan kereta di dua kejadian berasingan, masing-masing di sini kelmarin dan Ipoh, Perak, pagi semalam.

Dalam kejadian di sini jam 6.20 petang, motosikal yang dinaiki remaja terbabit, Muhammad Al-Hafiz Kamaludin, 16 dan Hazirun Mahalil, 15, terbabas sebelum bertembung dengan sebuah motosikal lain berhampiran Kampung Padang Panjang ketika pulang berkelah di kawasan rekreasi Bukit Wang, dekat sini.
Difahamkan, Muhammad Al-Hafiz di Tingkatan Empat Sekolah Menengah (SM) Darul Aman, manakala sahabat karibnya, Hazirun pula bakal menduduki Penilaian Menengah Rendah (PMR) tahun ini disahkan meninggal dunia di tempat kejadian selepas masing-masing tercampak dan mengalami kecederaan parah pada badan dan kepala.

Mangsa cedera dihantar ke HJ

Sementara itu, penunggang sebuah lagi motosikal iaitu Wan Mohammad Kazim Sheikh Osman, 54, patah tangan dan bahu, manakala isterinya, Zaharah Salleh, 49, yang membonceng cedera pada kaki dan muka. Kedua-dua mereka kemudian dihantar ke Hospital Jitra (HJ) dekat sini untuk rawatan.

Ketua Polis Daerah Kubang Pasu, Superintendan Ibrahim Mohamad Yusof, berkata siasatan awal mendapati kemalangan berlaku apabila motosikal ditunggangi dua remaja itu dipercayai terbabas dan memasuki laluan bertentangan sebelum merempuh motosikal ditunggangi pasangan suami isteri itu.

“Kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 kerana memandu dengan cuai sehingga mengakibatkan kematian dan mereka yang mempunyai maklumat mengenai kemalangan itu diminta menghubungi talian 04-9172222 untuk membantu siasatan,” katanya.
Di Ipoh, dua lelaki maut, masing-masing seorang pengedar akhbar dan ahli perniagaan, manakala seorang lagi cedera dalam kemalangan membabitkan sebuah motosikal dan kereta di Jalan Lahat di sini, awal pagi semalam.

Dalam kejadian jam 3.15 pagi itu, A S Rajentren, 52, yang menunggang motosikal dan Foong Soon Hong, 34, yang memandu Perodua Myvi, maut di tempat kejadian akibat parah di kepala, manakala penumpang kereta yang cedera dirawat di Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) di sini.


Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© BlogHancus All Rights Reserved
Get smart with the Thesis Blogger Template from Forblogger.net|Design byBudak Nakal