Jumpa Bom Dalam Gumpalan Udang Beku

on Sunday, June 16, 2013

noraida mat din,jumpa bom dalam gumpalan udang beku

Parit Buntar - Seorang suri rumah terkejut apabila menemui sebutir bom tangan lama dalam gumpalan udang beku di rumahnya di Kampung Tok Ngah di sini, semalam.

Noraida Mat Din, 42, berkata perkara itu disedarinya selepas merendam udang beku itu di dalam air kerana mahu menyediakan hidangan cucur udang kepada keluarganya pada jam 1.30 tengah hari.

“Saya mengambil udang itu jam 11 pagi tadi (semalam) selepas empat hari disimpan dalam peti sejuk di rumah bapa yang bekerja sebagai nelayan di Kampung Nelayan Kuala Kurau.

“Disebabkan keadaannya beku, saya merendam udang itu ke dalam besen plastik tetapi sekitar jam 1.30 tengah hari apabila saya sedang membersihkan udang itu saya mendapati objek bulat dan keras seperti batu lalu saya memanggil suami, Rosli Abu Osman, 45, untuk memeriksanya.

Bom masih aktif

“Apabila suami memegang benda itu, beliau terus berlari keluar rumah dan mencampakkan objek itu sambil memberitahu ia adalah sebutir bom tangan lama yang dipercayai masih aktif,” katanya ketika ditemui di rumahnya, semalam.

Noraida berkata, suaminya terus membuat laporan penemuan bom tangan itu di Balai Polis Kuala Kurau.

“Saya tidak menyangka niat untuk memasak cucur udang hampir menjadi mimpi ngeri bagi kami sekeluarga.

“Bagaimanapun, kedua ibu bapa saya lebih bernasib baik dan Tuhan melindungi mereka kerana bom itu berada selama empat hari di dalam peti sejuk rumah mereka,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kerian,Superintendan Mat Fauzi Nayan ketika ditemui mengesahkan penemuan itu.


Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© BlogHancus All Rights Reserved
Get smart with the Thesis Blogger Template from Forblogger.net|Design byBudak Nakal