Pelakon Direman Bantu Siasatan Kes Dadah

on Friday, June 28, 2013

pelakon direman kes dadah

Kuala Lumpur - Berang gambarnya dirakamkan, seorang pelakon lelaki cuba menyerang seorang jurugambar yang membuat liputan di Mahkamah Majistret Ampang, semalam.

Insiden berlaku jam 12 tengah hari ketika pelakon terbabit dibawa keluar dari kamar mahkamah selepas polis memperoleh perintah reman ke atasnya.

Turut direman tiga hari semalam ialah lima rakannya, termasuk dua wanita yang semuanya berusia antara 27 hingga 37 tahun bagi membantu siasatan berhubung kes penyalahgunaan dadah.

Empat positif dadah

Semua mereka ditahan di sebuah unit kondominium di Bukit Antarabangsa, pada satu operasi khas Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) Ampang Jaya, kira-kira jam 11.30 pagi kelmarin.

Pemeriksaan polis di sebuah bilik kondominium itu menemui satu paket syabu seberat 4.7 gram dan hasil saringan awal ujian air kencing mendapati empat lelaki terbabit positif dadah methaphetamine.

Ketika dibawa keluar dari kamar mahkamah semalam, pelakon berumur dalam 30-an itu dilihat cuba menumbuk jurugambar berkenaan tetapi tumbukannya terkena pada kamera dan tidak menyebabkan sebarang kecederaan.

Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Amiruddin Jamaluddin yang dihubungi mengesahkan penahanan reman keenam-enam mereka.

Mereka ditahan reman sehingga esok bagi membolehkan polis menyiasat mengikut Seksyen 12(2) Akta Dadah Berbahaya 1952 dan Seksyen 15 akta sama.

Pada 11 Mac 2010, pelakon terbabit yang juga anak kepada seorang pelakon terkenal ditahan Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) Polis Kuala Lumpur, selepas disyaki mengedar dadah.

Dia yang pada masa itu dikesan memiliki dadah syabu seberat 0.24 gram, kemudiannya dituduh mengikut Seksyen 12(2) Akta Dadah Berbahaya.

Selepas lebih setahun dibicarakan di Mahkamah Majistret Kuala Lumpur, dia dikenakan hukuman denda RM5,000 dan dibebaskan tanpa syarat, pada Januari 2010.


Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© BlogHancus All Rights Reserved
Get smart with the Thesis Blogger Template from Forblogger.net|Design byBudak Nakal