Pembantu Rumah Melambung Bayi Ditahan Reman

on Monday, February 18, 2013








KUANTAN: Seorang pembantu warga Indonesia ditahan reman sehingga esok bagi membantu siasatan berhubung kes seorang bayi berusia empat bulan yang cedera akibat dilambung.

Timbalan Ketua Polis Daerah Kuantan, Supt Aziz Ahmad berkata pembantu rumah berusia 24 tahun itu disiasat mengikut Seksyen 31(1) Akta Kanak-kanak 2010.
"Suspek ditahan sejak 15 Feb lepas. Pihak polis masih menunggu laporan lengkap daripada pihak Hospital Tengku Ampuan Afzan Kuantan berhubung keadaan bayi lelaki berkenaan," katanya kepada Bernama hari ini.

Pada 15 Feb lepas, bapa bayi itu yang berusia 42 tahun membuat laporan polis berhubung kejadian pembantu rumahnya yang bertindak melambung bayinya di ruang tamu sehingga terjatuh dan mengalami lebam-lebam di tangan dan cedera di kaki kiri.


Lelaki berkenaan melihat kejadian itu menerusi rakaman kamera litar tertutup melalui komputer riba semasa minum pagi di sebuah restoran pada 7.45 pagi.


Lelaki berkenaan bergegas pulang ke rumahnya di Bukit Setongkol dan membawa bayinya ke hospital untuk pemeriksaan lanjut.

Bayi itu kini dirawat di hospital berkenaan dan dilapor dalam keadaan stabil. - Bernama
Ranking: 5

{ 2 comments... read them below or add one }

Addasyuhadadisini said...

tak berhati perut btul la buat baby mcm tu..x berkat klau dpat gji..cian baby kecik tu..


February 18, 2013 at 9:12 AM
Unknown said...

Jadi harus hati2 juga sama pembantu. Kadang niat jahat muncul tiba2....


February 21, 2013 at 2:27 PM

Post a Comment

 
© BlogHancus All Rights Reserved
Get smart with the Thesis Blogger Template from Forblogger.net|Design byBudak Nakal