Remaja Nekad Terjun Kereta....

on Saturday, March 30, 2013

Remaja diculik nekad terjun kereta



Masjid Tanah: Remaja perempuan berusia 14 tahun menerima tujuh jahitan di kepala akibat cedera selepas nekad terjun dari kereta penculiknya di Kuala Sungai Baru, kelmarin.

Ketua Polis Daerah, Superintenden Umar Ali Saifuddin Shaharuddin, berkata dalam kejadian kira-kira jam 8.30 pagi itu, remaja itu bertindak demikian kerana bimbang dengan keselamatannya.
“Remaja perempuan itu nekad terjun selepas individu yang memandu kereta dinaikinya itu enggan menghantarnya pulang seperti dijanjikan dan sebaliknya membawa beliau terus ke arah Kuala Linggi,” katanya di sini, semalam.

Umar Ali berkata, sebelum kejadian remaja itu bersama teman lelakinya yang berusia 17 tahun, dalam perjalanan pulang ke rumah di Taman Perdana Jernih dengan motosikal.

Katanya, motosikal itu kehabisan minyak dan mereka menunggu bapa remaja perempuan datang.

“Sejurus selepas itu, seorang pemandu kereta menawarkan bantuan untuk menghantar mereka pulang.

“Pada mulanya remaja perempuan itu enggan menerima, namun berubah fikiran selepas melihat seorang remaja perempuan di dalam kereta yang dimaklumkan pemandu berkenaan sebagai anaknya,” katanya.
Umar Ali berkata, teman lelakinya itu tidak menyertai mereka kerana menjaga motosikal.

Katanya, pemandu berkenaan tidak menghantar remaja itu balik dengan memberi alasan terlambat menghantar anak perempuannya ke sekolah.

“Lelaki berkenaan terus memandu ke arah Kuala Linggi dan dalam masa sama mula bercakap perkara lucah dengan remaja terbabit.

“Menyedari dirinya tidak selamat, mangsa kemudian nekad terjun dari kenderaan itu selepas 12 kilometer perjalanan,” katanya.

Umar Ali berkata, polis menahan suspek kira-kira jam 5 petang di sekitar Kuala Sungai Baru.

Katanya, suspek ditahan mengikut Seksyen 365 Kanun Keseksaan kerana melarikan seseorang dengan niat hendak mengurung dengan sulit dan salah.
Ranking: 5

{ 1 comments... read them below or add one }

Anonymous said...

woit haha


March 30, 2013 at 12:52 AM

Post a Comment

 
© BlogHancus All Rights Reserved
Get smart with the Thesis Blogger Template from Forblogger.net|Design byBudak Nakal