Dadah Dalam Sarung Ipad

on Tuesday, July 2, 2013

sarung ipad berisi dadah

SEPANG - Jabatan Kastam Diraja Malaysia (JKDM) menahan seorang lelaki warganegara India kerana disyaki membawa masuk dadah jenis Methamphetamine atau syabu yang disorok dalam 29 sarung iPad di Terminal Penerbangan Tambang Murah (LCCT), minggu lalu.

Dalam rampasan jam 1 pagi pada 25 Jun lalu, suspek dikesan cuba menyeludup syabu dianggarkan seberat 9.55 kilogram (kg) dengan nilai anggaran RM1.8 juta.

Pengarah Kastam Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) Datuk Chik Omar Chik Lim berkata, semua sarung iPad itu diletakkan dalam sebuah bagasi berjaya dikesan selepas melalui mesin pengimbas yang mendapati ada imej mencurigakan.

Menurutnya, hasil pemeriksaan rapi yang dijalankan menemui semua sarung itu diisi dengan serbuk putih disyaki dadah jenis syabu.

"Berikutan itu, suspek yang tiba dari Kolkata, India ditahan dan dia kini direman selama 10 hari bagi membantu siasatan.

"Jika sabit kesalahan boleh membawa kepada hukuman mati mandatori mengikut Seksyen 39B Akta Dadah Berbahaya 1952," katanya pada sidang media di Kompleks Kastam KLIA di sini.

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© BlogHancus All Rights Reserved
Get smart with the Thesis Blogger Template from Forblogger.net|Design byBudak Nakal