Lelaki Samun Polis Maut Kena Tembak

on Saturday, May 25, 2013

menyamun polis ditembak mati


Koperal lepas tembakan halang penjenayah cuba serang

Petaling Jaya: Seorang lelaki yang tersilap menyamun seorang anggota polis, menerima padah apabila dia ditembak mati dalam satu kejadian di sebuah bank di SS21/35, Damansara Utama, di sini, awal pagi semalam.
Dalam kejadian kira-kira jam 4 pagi itu, anggota polis berpakaian preman dan berpangkat koperal berusia 33 tahun itu dikatakan didatangi penjenayah terbabit ketika sedang memasukkan sejumlah wang dalam mesin deposit wang tunai (CDM).
Ketika tangkapan cuba dilakukan, suspek menyerang mangsa dengan pisau menyebabkan anggota polis berkenaan terpaksa melepaskan beberapa tembakan bagi mempertahankan dirinya” Arjunaidi Mohamed, Ketua Polis Daerah Petaling Jaya

Suspek yang berusia 43 tahun itu dikatakan mengugut anggota polis berkenaan dengan sebilah pisau memotong daging lalu meminta mangsa menyerahkan wang dan kunci kereta selain diarahkan berbaring di lantai.

Serah wang, kunci kereta

Kerana bimbang dicederakan, mangsa yang bertugas di Balai Polis Kampung Baru Subang, dekat sini menyerahkan wang tunai dan kunci kereta PERODUA Myvi miliknya kepada suspek.

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed, berkata suspek kemudian keluar untuk melarikan kereta sambil dikejar mangsa dan memperkenalkan dirinya seorang anggota polis dan meminta lelaki terbabit menyerah diri.
Katanya, ketika tangkapan cuba dilakukan, suspek menyerang mangsa dengan pisau menyebabkan anggota polis berkenaan terpaksa melepaskan beberapa tembakan bagi mempertahankan dirinya.

“Akibat kejadian itu, suspek terkena tembakan di bahu, dada, rusuk dan pipi kanan sebelum disahkan maut di tempat kejadian sebelum mayatnya dihantar ke Pusat Perubatan Universiti Malaya.

“Hasil siasatan polis mendapati suspek mempunyai beberapa rekod jenayah lampau termasuk kes pecah rumah, dadah dan curi kereta dalam tempoh dua tahun lalu.

Tiada kumpulan

“Polis percaya, suspek terbabit tidak mempunyai kumpulan khusus, sebaliknya bergiat secara individu. Kes disiasat mengikut Seksyen 393 Kanun Keseksaan,” katanya
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© BlogHancus All Rights Reserved
Get smart with the Thesis Blogger Template from Forblogger.net|Design byBudak Nakal