Lori Tangki Meletup 22 Maut

on Friday, May 10, 2013

Lori tangki meletup di mexico



Bandaraya Mexico: Sebuah lori tangki gas asli hilang kawalan sebelum melanggar pembahagi jalan dan meletup dalam kejadian di sebuah lebuh raya bersebelahan kawasan perumahan di Ecatepec, di Bandaraya Mexico awal kelmarin menyebabkan sekurang-kurangnya 22 orang terbunuh dan mencederakan berpuluh yang lain, kata pihak berkuasa.

Pihak berkuasa di Jabatan Keselamatan Negeri Mexico tidak menolak kemungkinan angka kematian akan meningkat. Sekurang-kurangnya satu dozen penduduk masih dimasukkan ke hospital lewat kelmarin, dengan beberapa orang di antara mereka dalam keadaan kritikal.
Gabenor Eruviel Avila berkata bahawa seramai 22 orang dikenal pasti mati, katanya dalam satu surat kepada Pope Francis dan sepatutnya ditemui beliau di Vatican semalam. Avila berkata beliau terpaksa berpatah semula ke Mexico.

Pencarian diteruskan

Jurucakap jabatan keselamatan negeri, Cesar Diaz berkata pekerja kecemasan meneruskan pencarian sepanjang malam terhadap kenderaan yang terbakar dan rumah berhampiran lebuh raya di utara metropolis berkenaan.

Penduduk membantu menyelamatkan mangsa dari kawasan kemalangan kira-kira 5.30 pagi itu yang menyebabkan letupan dan kebakaran kereta serta rumah.
Rakaman televisyen menunjukkan api menjulang di kawasan perumahan itu pada waktu subuh yang gelap.
Trak tangki gas terbabit meletup sejauh 50 meter, terpelanting hingga ke dinding sebuah rumah dan kereta yang diletakkan di luar rumah berkenaan. Sejumlah ternakan termasuk kambing dan binatang ternakan lain juga terbunuh dalam kemalangan itu. - AP
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© BlogHancus All Rights Reserved
Get smart with the Thesis Blogger Template from Forblogger.net|Design byBudak Nakal