Dua Polis Nyaris Maut Kereta, Rumah Dibakar

on Wednesday, April 10, 2013

kereta dan rumah anggota polis dibakar



Klang: Dua anggota polis dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Klang Utara nyaris maut apabila kediaman dan kenderaan mereka dibakar awal pagi semalam oleh dua lelaki bermotosikal.

Kedua-dua anggota berpangkat Lans Koperal dan Sub Inspektor berusia 30-an dan 50-an itu bagaimanapun terselamat kerana sempat keluar dari rumah sejurus terdengar letupan kuat.
Ketua Polis Daerah Klang Utara, Asisten Komisioner Mohamad Shukor Sulong, berkata kejadian disedari mangsa kira-kira jam 3 pagi ketika mereka sedang tidur di rumah teres setingkat di Kapar.

"Mengesyaki sesuatu tidak kena, mereka segera ke ruang tamu dan terkejut apabila melihat langsir dan pintu utama terbakar.

Ketika cuba menyelamatkan diri, mereka turut terkejut melihat kenderaan yang diletakkan di halaman rumah turut terbakar, katanya.

Dalam kejadian itu, bahagian hadapan rumah mereka mengalami kerosakan, manakala kereta jenis Proton Saga milik Lans Koperal itu rosak teruk.

Shukor berkata, rakaman kamera litar tertutup (CCTV) menunjukkan, dua lelaki menaiki motosikal menghampiri rumah sewa mangsa sebelum menyimbah petrol di depan ruang tamu dan dua kenderaan terbabit sebelum menyalakan api.


Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© BlogHancus All Rights Reserved
Get smart with the Thesis Blogger Template from Forblogger.net|Design byBudak Nakal