Gadis Lari Rumah Ikut Teman Facebook

on Monday, April 1, 2013




ALOR SETAR - Seorang gadis berusia 17 tahun dari Taman Kota Jaya, Kota Sarang Semut di sini dipercayai bertindak melarikan diri dari rumah semalam untuk mengikut kenalan lelaki yang dikenalinya di Facebook kira-kira setahun lalu.

Kehilangan gadis itu, See Yuan Ping, 17, disedari adik lelakinya, See Wei Loon, 15, kira-kira pukul 5.30 pagi semalam apabila dia mendapati kakaknya itu tiada di bilik tidur rumah mereka.

Bapa gadis itu, See Eng Hua, 46, berkata, anak gadisnya yang bersekolah di Sekolah Menengah Kebangsaan Muadzam Shah di sini mengenali lelaki berusia 21 tahun itu melalui Facebook dan lelaki tersebut pernah dua kali datang ke rumah mereka.

"Saya marah anak saya keran amahu dia tumpukan perhatian kepada pelajaran dahulu, jangan asyik main Internet. Saya tak sangka dia bertindak lari dari rumah mengikut lelaki tersebut.

"Kami cuba cari anak saya di sekitar Alor Setar dengan bantuan Skuad Bantuan Krisis MCA (CRSM). Namun kami dapat tahu anak saya dan lelaki itu telah menaiki bas ke Kuala Lumpur," katanya kepada pemberita di Bangunan MCA di sini hari ini.

Orang ramai yang ternampak Yuan Ping diminta segera hubungi Eng Huat di talian 010-5369490 atau CRSM Alor Setar, 010-5652011.

sumber: utusan online
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© BlogHancus All Rights Reserved
Get smart with the Thesis Blogger Template from Forblogger.net|Design byBudak Nakal