Ambulans Terbalik Pesakit Cedera

on Sunday, June 9, 2013

ambulans terbalik di muar


Muar - Seorang pesakit jantung cedera apabila ambulans dinaikinya terbalik selepas dirempuh kereta Toyota Camry di jalan pintas berdekatan persimpangan empat Jalan Bakri di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 9.45 pagi itu, ambulans Hospital Pakar Putra Melaka itu dipercayai dalam perjalanan dari Batu Pahat untuk menghantar mangsa yang berusia 50-an bagi mendapatkan rawatan.

Saksi, Abdullah Sariman, 76, berkata pemandu kereta itu dikatakan tidak menyedari kehadiran ambulans itu tiba-tiba melintas jalan berkenaan menyebabkannya merempuhnya.

Katanya, kedua-dua tayar belakang ambulans itu meletup menyebabkan pemandunya hilang kawalan dan terbalik kira-kira 50 meter dari simpang empat berkenaan.

Abdullah berkata, ketika kemalangan beliau berada tidak jauh dari tempat kejadian dan mendengar bunyi dentuman kuat sebelum melihat ambulans itu terbalik.

Katanya, beliau dan menantu bergegas ke tempat kejadian dan mujurlah pengguna jalan raya lain turut memberhentikan kenderaan bagi menyelamatkan mangsa dalam ambulans itu.


Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© BlogHancus All Rights Reserved
Get smart with the Thesis Blogger Template from Forblogger.net|Design byBudak Nakal